Egyik kedvenc partnerem a Maison de Luxe Cosmetics, kozmetikai szalon. Az a csodás helyezt állt elő, hogy teljesen a kezdetektől, a vállalkozás indulásától részese lehettem a folyamatoknak. Adott volt tehát, hogy újonnan induló cégként, kell arculat, logó, honlap, ajándékutalvány, Facebook kampány és pár alapvető Google beállítás.
A partneri kapcsolat szerepe
A megbízó kiemelkedően jól támogatta a közös munkát, értve ez alatt, hogy tudta mit akar és konkrét igényeket fogalmazott meg.
- milyen színvilágot szeret
- milyen jellegű logók tetszenek neki
- mit szeretne elmondani a honlapon
A tervezés szempontjából hihetetlenül fontos, hogy előre egyértelmű volt a képek és a szövegek aránya! Ez minden webfejlesztési projektnél egy erős buktató tényező. (de erről, majd egy másik bejegyzésben írok, talán…) Minden logikai, tartalmi egységet már az elején rögtön a helyére tervezhettünk.
Tökéletes projekt, nem voltak fölösleges körök. Gyorsan és precízen lehetett haladni. Valljuk be, nekem is célom, hogy időhatékony legyek – magam miatt így éri meg – , de az ügyfélnek is az az érdeke, hogy ne felesleges köröket fussunk.
A brand, a névadás ereje
Ez az egyetlen pont, amivel marketinges mivoltom, nem értett egyet a név és ezzel együtt a honlap címe – mai napig tartom, hogy magyar nyelvűek számára a „mézsöndeluxekozmetix” = Maison de Luxe Cometics nehezen megjegyezhető, nehezen értelmezhető. A keresőbe, vagy Google térképbe beírni sem feltétlenül megy elsőre.
A molino készítése
Szakmai háttértitok, hogy nagyon jó érzés látni is az elkészült munkákat. Lehet azért, mert már picit seniorabb korba tartozó marketinges vagyok, de nekem az online eszközöknél jobban esik a fizikai valóságban megjelenő anyagot látnom. Ilyen volt ez a molino is.
A cél, hogy egyértelmű legyen:
– itt van egy kozmetika és
– hogy tudom vele felvenni a kapcsolatot (web, telefonszám)
Jól olvasható és egyértelmű, az utcán messziről leolvasható minden szükséges infó. (Szerencsére bízott bennem a megrendelő és nem rágta a fülem, hogy regényt írjunk a felületre – szokták…, de ez tipikusan az marketing eszköz, ahol a kevesebb a több, ugyanez az ismérve a jól működő óriásplakátnak is – szóval bármikor, amikor meglátom a molinót, eszembe jut, hogy mennyire azon voltam a készítés közben, hogy kimaxoljam a betűméreteket, hogy minél olvashatóbb legyen. Legyen hangsúlyos a logó, de semmiképpen se menjen az érthetőség rovására és az is legyen egyértelmű hogy egy kozmetikáról beszélünk.
Javaslatom lenne…
Szerencsére az ügyfélkör stabil és ajánlás alapján is nagyon szépen bővül, de az én marketinges lelkemnek a honlapról hiányzik még olyan tartalom, ami pontosan a kozmetika klienseinek problémáira ad választ. Például milyen kezelésre jöjjek, ha vízhiányos a bőröm, vagy ráncmegelőzés érdekében, már kialakult pigment foltok esetén és így tovább.
Végezetül pedig a social média tartalmak esetén az egységes vizuális megjelenésben lenne javítandó, de erre a feladatra nem kértek fel.
Összeségében még több és több ilyen proaktív, együttműködő és bennem megbízó ügyfelet kívánok a jövőre.