A legklasszikusabban ezen a munkán tudom bemutatni, hogy tud jól működni az alkalmi külsős marketinges bevonása a céges ügyekbe. Volt az úgy, hogy a MapDoc informatikai vállalat, egy igen komoly szakkiállításra készült 2023-ban, szponzori, kiállítói és előadói szerepet is vállaltak.
Erre az egy alkalomra, szükségük volt POS eszközökre (Point of Sales materials – eladáshelyi marketing eszközök).
Tételesen: logózott toll, szórólap, roll up, digit screen és ppt sablon.
Egyetlen nehézség ilyen egyedi esetekben az, hogy nagyon gyorsan kell jól megérteni, hogy mivel foglalkozik a cég. A potenciális ügyfelek milyen problémájára nyújtanak megoldást és mindemellett milyen kommunikációs stílust üssünk meg a megbízó nevében, ami őket is tükrözi és illik a célcsoporthoz is. Első alkalommal ez jelenthet kisebb kockázatot, de szerencsére IT és adat témakörben van egy pici hátszelem (családi „ártalom”), illetve a MapDoc kapcsoltatója is segített a lényeg megértésében.
Amikor a logó, nem is annyira logó
Ugyan utólagos, de mégis a legfontosabb érv amellett, hogy jó döntés volt bevonniuk, hogy bőven nyomdai leadási határidő előtt megállapítottam, hogy a logójuk, csak online felhasználásra volt alkalmas. A nyomdai anyagok tűéles minőségéhez vektorgrafikusan is rendelkezésre kell álljon a logó. Ez fontos akkor is, ha óriási épülethálót, de akkor is, ha egy lekicsinyített miniatűr anyagot szeretnék belőle készíttetni, például egy vékonyka tollra.
Aranyszabály, hogy a logó mindig vektorgrafikusan is készüljön el (és hogy fekte-fehér verzióban is megéljen, meg ne legyen túl részletgazdag stb., stb., de ez a bejegyzés nem a logókról szól, talán majd egy másik…) Tehát, ha logót készíttetsz valakivel ezért fizetsz és nem másért, nem kevesebbért.
Visszakanyarodva a lényeg az, hogy észrevettem, elkészítettem megfelelő formátumú logót és minden POS eszköz tökélesen lett legyártva.