Podcast, a szenvedélyem

Szakmailag az elmúlt évek emelték fel a magyar piacon oda, hogy azt mondhassuk márkaépítésre az egyik legjobb eszköz itthon ma a podcast. Brand és szakértői személyes márka építésre is alkalmas, kiváló tartalommarketing eszköz. 

Ügyfelek, kollégák, barátok és még podcast gyártók is tudják rólam, hogy nem kicsit vagyok podcast függő. Falom a tartalmat, gyakran – a kevés szabadidő miatt – 2×-es tempóra állítom, csak hogy végig hallgathassam az adott részt. Ez a személyes része, de a podcastek üzleti és marketing erejében is éppen ennyire hiszek.

Nem PR cikk, nem effektelt, nem mesterségenek látszó anyag. Egy darab tartalom, de sokszor, sokféle formában használható. Multiplikálni lehet, social médiában és blogon is, alapja lehet sajtóközleménynek, cikknek, színesítheti a LinkedIn/FB posztokat.  (audiogram formában is – audiofile képre rakva, amit videóként érzékel minden platform – előnyben részesített tartalom –  story és  tik-tok posztok, youtube shortsok készülhetnek belőle)

Van egy kiváló, rövid beszélgetés a podcastekről, a JAZZY Rádió 2024 év elején foglalkozott a témával, ha Te is ennyire érdeklődsz a témáért, ajánlatom meghallgatni, 12 perc ide kattintva éred el: KATT 

Saját tapasztalatom podcast gyártatással

Az OCTOGON 360 Communication Ügynökség accountjaként feleltem a GMB Solution Zrt. marketing tevékenységért. A GMB minden szempontból innovatív és nyitott cég, a termékeik és szolgáltatásaik színvonalára és a marketingjükre is igaz ez, szerencsémre. Ugyanis nem kicsit megfertőztem őket a podcast őrületemmel és belevágtunk abba, hogy az egyik 2023-as nagy projektjükről – W Hotel – vagy lánykori nevén az egykori Drechsler-palota, alias Balettintézet felújításáról készítettünk egy epizódot a Sztori podcast műsorba. Hallgattam már más építészeti beszélgetést, sőt pont ezt a projektet is frissen a mi publikálásunk előtt feldolgozták, de minden objektív és szubjektív érintettségem mellett azt mondhatom, hogy nagyon jó műsort tettünk le az asztalra. 

Kulisszák mögött, egy kis marketing titok

Az előkészületi munkák során felmerült bennünk egy olyan ötlet is, hogy nem szimpla beszélgetésként adjuk át a témát, hanem ráültetjük a történetet a Szépség és a Szörnyeteg mesére, hiszen ez a különleges épület, pont mint a mesében a kastély hosszú ideig, dicsfényét eltakarva, elvarázsolva várta a napot, amikor újra megutatja szépségét. Ez a megközelítés is passzolt volna a Sztori podcast stílusába. Ugyanakkor annyira jó és spontán beszélgető partner volt Gál Péter, a GMB Solutions Zrt.  vezérigazgatója, hogy inkább az általa nyert többlet tartalmat adtuk át. Az epizód címében azonban megtartottuk az utalást a mesére is. (ezt lehet miattam hagyták így… 🙂 ) 

A W Hotelben van lehetőség vezetett sétán is részt venni, aki teheti ajánlom, hogy vegyen részt egy ilyenen. Laikus építészet kedvelőként, vagy csak ha valaki szereti a szépet és a szisztematikus gondolatmenetet, amit a belső építészben is végig vittek, élvezni fogja témta. Volt szerencsém ilyenen részt venni, megint csak köszönettel a GMB-nek, mert ilyen programon láttuk vendégül az üzleti partnereiket.  Szóval erről a sétámról egy-két fotót láthattok itt. Illetve ajálom ezt a CIKK-et, amihez szintén az O360 ügynökség keretein belül volt nem kevés közünk. 

Partnerek: egykori O360 Communications, mai nevén OPen360; GMB Solutions Zrt., Sztori podcast

Scroll to Top